Toetust antakse uute, nii müügilepinguga omandatud kui ka liisingulepinguga kasutusse võetud täiselektriliste sõiduautode ostmiseks. Sõiduk peab olema uus, alates 06.02.2023 ostetud ja kätte saadud ning auto puhul esmaselt Transpordiameti registris toetuse taotleja nimele registreeritud. Toetust saab küsida kahe kuu jooksul alates sõiduki oma valdusesse saamisest. Nullheitega sõiduk on täiselektriline sõiduauto, mille süsinikdioksiidi heitkogus on null grammi kilomeetri kohta (0 g/km).

Keskkonnaminister allkirjastas 2. veebruaril nullheitega sõidukite ostutoetuse tingimuste määruse. Määrus on avaldatud Riigi Teatajas. Määrus jõustus 06.02.2023. Jõustumisest alates võib osta (ostu-müügilepingu sõlmida) ja registreerida sõiduki, millele toetust taotletakse. Taotlusvoor taotluste esitamiseks avatakse elektroonses taotluste keskkonnas E-Toetus lähiajal (peale selleks vajalike tehniliste ettevalmistuste tegemist).

Meetme eesmärk on Eestis kasvuhoonegaaside heite vähendamine transpordisektoris nullheitega sõidukite ulatuslikuma kasutuselevõtu abil ning nullheitega sõidukite kasutamise propageerimine. Toetust antakse heitmekaubanduse kauplemissüsteemi vahenditest ning toetusmeetme töötas välja Keskkonnaministeerium.

Mida toetatakse?

Toetust antakse pärast 06.02.2023 ostetavatele ja esmaregistreeritavatele uutele sõidukitele.

Taotlemine e-toetuse keskkonnas: https://etoetus.rtk.ee/

Loe lähemalt: https://kik.ee/et/toetatavad-tegevused/nullheitega-soidukite-ostutoetus

NB! Nordauto on tunnustatud automüüja. Lisaks toome uusi ja vähekasutatud elektriautosid ka ostutellimusena Euroopast, nt Tesla uusi mudeleid otse tehasest. Need saab siis uuena registris arvele võtta, otse liisinguga osta ja KIK-i ostutoetust kasutada.

SERES mudelitega saad tutvuda siin seres.nordauto.ee

Vaata ka lisaks www.nordauto.ee/seres

Eelmise aasta anomaalia, kui turul oli kasutatud autodest puudus ja hinnad tõusid, on möödas.

Huvi autoostu vastu on märkimisväärselt langenud ja seda juba alates eelmise aasta viimasest paarist kuust. Põhjuseid ei tule kaugelt otsida: kõrged energiahinnad, inflatsioon, madal tarbijakindlus. Kõik teavad seda, et autoostu on kõige lihtsam edasi lükata. Edasilükkamine tähendab omakorda muidugi, et varem või hiljem hakkavad kõik taas ostma ja vahetama.

Erinevus aastataguse seisuga on kardinaalne: siis rääkisid automüüjad isegi kuni paarikümne protsendi võrra tõusnud hindadest ja autode puudusest. Head autod müüdi päevadega ning mitte keegi ei tinginud – või kui tingiski, siis polnud müüjal põhjust hinda langetada, sest järgmine ostja ootas juba ukse taga. Sügiseni kestnud ostupidu sai aga järsu lõpu, kui energiahinnad lakke kargasid, toit kallimaks läks ning euribori kasvu mõju inimeste rahakotis hakkas tugevalt tunda andma.

Kuna ostja huvi on tagasihoidlik, on müüjatel praeguseks tekkinud laod, seega on autosid, mida pakkuda. Kliendi jaoks on see positiivne, sest tal on taas võimalus valida. Nordautos on hetkel müügil 167 sõidukit. Eelmise aasta kevadel madistasime sellega, et meil oleks vähemalt 100 autot pidevalt müügis, ja valik oli kesine.

Seda, et pruugitud autod odavamaks läheks, ei usu. Põhjuseks on see, et autot vahetada soovides pole asemele midagi osta: Euroopas on pruugitud autode hinnad kõrgemad kui meil ja kuna uued autod on tunduvalt kallimaks läinud, ei vahetata praegust sõiduvahendit enam nii kergekäeliselt välja. Vahetusautosid tuleb järelturule vähem ja kõik see kokku hoiabki hinnataset. Küll aga võib tema hinnangul üle pika aja näha järelturul taas allahindlusi: siis, kui kellelgi on vaja „ladu põletada” ehk suureks kasvanud laos ruumi teha või raha autode alt kätte saada.

Automüüjad loodavad siiski, et aasta edenedes läheb äri jälle elavamalt käima, sest aastavahetus on alati olnud rahulikum aeg.

Termineid on palju

Kokkusurutud maagaas ehk surugaas, lühendina CNG (compressed natural gas) on ideaalilähedane alternatiivne autokütus. Seda leidub Maal  külluslikult ja lisaks on võimalus seda biometaani ehk rohegaasi näol juurde toota (lühendina CBM ehk compressed biomethane). Kui maagaasi saame maapõuest, siis rohegaasi toodetakse kääritamise põhimõttel sõnnikust, reoveest, prügist ning rohtsest biomassist. Rohegaas on maagaasiga võrdväärne ning kasutatav kõikjal, kus täna maagaasi kasutatakse – ka autokütusena. (veel …)

Kasutatud autode tellimine Saksamaalt ja mujalt Lääne-Euroopast muutub üha popimaks, samuti lisandub teenusepakkujaid. Asjatundjad räägivad, millised võimalused ja ohud autode toomisega kaasas käivad. (veel …)

Spetsialistid annavad nõu, millised on vana auto realiseerimise võimalused ning eri viiside plussid ja miinused.

(veel …)

Kasutatud auto ost võib olla tõeline teadus, sest sina üritad saada oma raha eest parimat isendit ja müüja oma isendi eest parimat raha. Kuidas leida auto, mis oleks nii usaldusväärne kui võimalik ja mis sammud tuleks läbida, et jõuda just õige autoni? (veel …)

1. Vahendaja

Ilmselgelt muutub eriti välismaalt autot tellides väga tähtsaks usaldusväärse vahendaja leidmine. Uuri internetist ja sotsiaalmeediakanalite läbi, kuidas hindavad küsimuse all olevat vahendajat teised ning kas vahendajal on vastutustundlik ja kvaliteetne maine.

2. Müüja

Kui vahendaja on kinnitatud ja valitud, siis tasub sama teha müüjaga. Uuri välja müüja taust ja usaldusväärsus – sellega võib sind aidata hästi valitud vahendaja!

3. Appellatsioonid

Mis saab, kui midagi protsessi juures läheb valesti ja auto jõuab kohale ilma kõige lubatu olemasoluta? Eraisikuna on tulenev apellatsiooniprotsess aega ja vaeva nõudev, kuid Nordauto teenuste abil jääb sellega tegelemine meie õlule.

4. Vormistamine

Paberimajandusest rääkides, pea silmas, kelle õlule jääb liisingu vormistamine (mis võib üllatavalt keeruliseks osutuda, eriti kallima auto puhul). Samale küsimusele tuleb silma vaadata mõeldes auto registreerimisele ja muule lisabürokraatiale, mis võib osutuda märkimisväärseks aja- ja närvikuluks.

5. Soovitused

Otsi abi küsimustes, mida ei oska ise ehk küsidagi. Kasutades Nordauto teenuseid, saad ka nõu, millel autot valides silma peal hoida, et auto oleks ka järelturul atraktiivne ja väärtuslik. Kogenud esindused on teadlikud kõiksugu elementaarsetest asjadest, mis teevad järelturule jõudmise märkimisväärselt lihtsamaks.

6. Transport

Kuidas auto Sinuni jõuab? Määratle ja kinnita, millises ajavahemikus ja milliseid turvameetmeid ja reegleid rakendades Sinu soovitud autot transporditakse. Kui põhjalik ja hea ulatusega on eelnevalt täidetav paberimajandus?

7. Kindlustus

Järjekordne mõttepunkt, mis esmapilgul ei pruugi kliendile pähe tulla – milliste riskifaktoritega tuleb arvestada ja kes nende eest vastutab? Nordauto kannab ise riski, juhuks kui autot transportides peaks midagi juhtuma. Rakendatakse nii vedaja vastutuskindlustust ja ka transpordikindlustust.

8. Auto

Tihtipeale juhtub, et tegelik auto pole see, mida presenteeritakse piltidel ja sellekohane informatsioon on ebatõene või -täpne. Halbadel juhtudel võib esineda, et makstakse näiteks 10% kogusummast ettemaksuna, kuid auto kohale ei jõuagi. Järjekordne põhjus, miks rakendada kõikvõimalikke meetmeid, et tagada tehingu usaldusväärsus ja legitiimsus.

9. Teenindus

Üldise põhimõttena, mis on pigem nii mugavus- kui ka vajaduspõhine, loe ka internetiportaalidest, millise vahendaja ja esinduse teenindus on enim kiidetud. Kas Sulle pakutakse hõlpsat viisi ostu sooritamiseks? Kas teenindus vaatab auto saabudes üle, et kõik oleks korrektne ja oodatu? Kas Sulle pakutakse abikäsi auto valikul, ülevaatusel ja edasisel? Kui jah, oled teinud õige valiku.

10. Kust osta?

Kuigi võib tunduda mugav ja isegi kiusatuslik läbida kogu ostuprotsess online-keskkondades või muudel viisidel näost-näkku kontakti vältides, on tegelikult mõistlik ikkagi ostmiseks minna esindusse kohapeale, et kuulda nende pakutavatest teenustest ja võimalikust abist. Lisaks ei tasu alahinnata intuitiivset taju usaldusväärsusest, mida pakub ainult inimestega rääkimine.